Septembri algul koges tallinlasest 71-aastane eakas ootamatut õnnetust, mis tõi esile olulise asjaolu – ettenägematud kukkumised ei küsi aega ega kohta. Klient helistas Koduanduri koostööpartneri Viking Security valvekeskusesse ja palus abi. Valvekeskuse töötajad sõitsid abivajaja juurde ja aitasid kliendi püsti ning toetasid ta voodisse. Kiirabi klient ei soovinud ja lubas valvetöötajatel lahkuda.
Mis õnnetuse päeval juhtus?
Mõni hetk tagasi murdus mul puusaluu, misjärel pidin käima kepi toel. Kui puusaluu hakkas paranema, tundsin end kindlamalt ning julgemalt ja kepi tuge enam ei vajanud. Ühel hetkel pöörasin järsku ringi ja kukkusin pikali.
Kuidas te end tundsite, kui kukkusite ega suutnud ise abi kutsuda?
Olen enne ka kukkunud, aga mitte nii hullusti. Koduandur tuli mulle kohe meelde. Naabritel minu võtmeid ei ole, teadsin, et neilt ma abi ei saa. Abi ei olnud kuskilt oodata, sest tütar oli välismaal. Head tunnet tekitas see, et andur oli olemas ja teadsin, et turvafirma aitab. Ma teadsin, et mul on abi olemas.
Kuidas te reageerisite, kui turvafirma personal jõudis kohale?
Loomulikult on hea meel, kui abi tuleb. Mind tulid aitama kaks valvekeskuse töötajat.
Kui kiirest abi saabus?
Üsna kiiresti olid kohad, ajaliselt ei oska niimoodi öelda.
Kuidas turvafirma personal teid aitas?
Kaks töötajat tulid ja aitasid mu voodisse tõsta, mis oli mul hommikul juba tehtud.
Mis te arvate, et oleks juhtunud, kui turvapatrull ei oleks õigel ajal saabunud?
Ei oska midagi mõelda. Ma olen rahul, et olin nõus Koduanduri paigaldama, sest olen peamiselt üksi. Tütar elab mul linnas ja käib tihti komandeeringus. Keda sa ikka kutsud? Võibolla oleks ise ka püsti saanud, aga see oleks aega ja energiat võtnud. Telefon oli mul käepärast ja helistasin ning ütlesin, et ma kukkusin ja soovin abi. Ise ma ei oleks anduri paigaldamise peale tulnud, tütar aitas mind ja jagas infot.
Milline on teie üldine arvamus Koduanduri olulisusest?
Mul on rohkem süda rahul. Kui midagi juhtub, siis tean, et abi on alati tulemas.
Mitmel varasemal korral on abiseadmed teid hädast välja aidanud?
Ma olen varem ka kukkunud, enne kui mul andurit ei olnud. See oli esimene kord, kui kukkusin ja mul oli kellegi poole pöörduda ning abi saabus kiiresti.
Kuidas muutis juhtum teie suhtumist Koduandurisse/nuppu?
Igal juhul ma olen rahul.
Juhtunud õnnetus toob esile, kui kiiresti võivad ettenägematud olukorrad meid tabada. 71-aastase eaka kogemus rõhutab, kui oluline on olla valmis ootamatusteks. Koduandur võib olla paljudele inimestele elupäästija, eriti neile, kes veedavad palju aega üksi või kellel on liikumisraskusi.
Värsked kommentaarid