Anna, 81-aastane Tallinna linna elanik, kes elab üksi pärast abikaasa lahkumist, on viimased aastapäevad kasutanud Koduanduri teenust. Tema kodus on liikumisandur, mis jälgib liikumist ja vajadusel kutsub abi vanadele inimestele. Algul tundus Annale, et selline seade on liigne ja ebavajalik, kuid hiljutine kogemus muutis tema arvamust täielikult.

Õnnelik pääsemine ja abi jõudmine vanade inimesteni tänu Koduandurile

Hilisel õhtutunnil juhtus Annaga õnnetus, kui ta libises ja kukkus oma köögis. Kuigi vigastused ei olnud tõsised, ei suutnud proua omal jõul püsti tõusta. Koduandur, mis oli paigaldatud tema koju tasuta Tallinna linna sotsiaalvalveteenuse raames, registreeris, et Anna ei ole liikunud. Süsteem saatis viivitamatult teavituse Koduanduri infosüsteemi ja Viking Security häirekeskusesse.

Viking Security patrull reageeris kiiresti teavitusele ja jõudis Anna koju loetud minutite jooksul. Kliendi korterisse siseneti kliendi võtmega, mida hoiustatakse Vikingi juhtimiskeskuses. Sotsiaalvalveteenuse üheks tingimuseks on see, et Koduanduri kasutamiseks peaks klient loovutama Vikingi juhtimiskeskusele ühe võtmekomplekti, mis on vajalik selleks, et patrull saaks siseneda korterisse juhul, kui inimene on sattunud abitusse seisundisse. Kuigi nii mõnigi taotleja väljendab seda kuuldes teatud ettevaatlikust, ei ole ka Anna sõnul põhjust muretsemiseks. „Vikingi patrull on kasutanud minu võtmeid ainult juhul, kui ma ise kellale ei vasta ja ust avama ei suuda minna. Esmalt nad ikka koputavad seal ukse taga päris korralikult, enne kui sisse tulevad.“ kinnitab tema. 

Patrull pakkus esmaabi ja aitas Anna püsti. Kontrolliti, et kõik proua tervisega oleks kõik korras, edasist kontrolli klient ei vajanud. Kuna teavitus läks ka Anna lähedastele, andis Viking Security patrull neile teada, et kõik on korras ja Anna on turvaliselt tagasi oma igapäevaste toimetuste juures.

Intervjuu Anna ja tema tütretütar Mariaga

Kuidas te tundsite end alguses, kui Koduandur paigaldati?

Anna: “Olin alguses väga skeptiline. Tundus kummaline, et mingi masin hakkab minu liikumist jälgima. Aga nüüd ma saan aru, kui oluline see on. See andur on mind, vana inimest juba mitu korda päästnud.

Maria: “Olen väga rahul, et me selle sammu astusime. Mul on kaks väikest last ja palju tegemist, nii et ma ei jõua iga päev vanaemale helistada. Koduandur annab mulle südamerahu, teades, et vanaemaga on kõik korras, ja kui midagi juhtub, siis jõuab abi kiiresti kohale.”

Kuidas see teenus on mõjutanud teie igapäevaelu?

Anna: “See annab mulle turvatunde. Ma tean, et kui midagi juhtub, ei pea ma üksi hakkama saama. See on suur kergendus, eriti nüüd, kui ma olen vanem ja üksinda.”

Maria: “Mul on südamerahu. Tean, et vanaema on hoitud ja kui midagi juhtub, reageeritakse kiiresti. See on eriti oluline, kui ma ei saa kohe ise kohale minna.”

Kuidas saada teada, et lähedane on kodus üksi abitusse seisundisse jäänud? Koduandur tuvastab hätta sattumise ja kutsub abi vanadele inimestele!

Jaga seda postitust sõpradega